WYBRANE PROJEKTY
Poznaj szczegóły projektów, jakie mieliśmy przyjemność realizować w ostatnich latach, m.in. dla klientów z branży medycznej, farmaceutycznej oraz organizacji pozarządowych.
Tematy ważne społecznie
Opracowanie koncepcji oraz organizacja Jubileuszu 40r. utworzenia Instytutu Kardiologii w Warszawie – Aninie
Koncepcja obchodów jubileuszowych 40r. Instytutu Kardiologii w Warszawie-Aninie obejmowała organizację trzech osobnych wydarzeń, o różnym charakterze i zaadresowanych do różnych grup odbiorców. Część poranna to sympozjum naukowe, przeznaczone dla lekarzy i zorganizowane w formie wykładów naukowych przeprowadzonych przez pracowników naukowych instytutu. Druga część do spotkanie dla przedstawicieli mediów tj. briefing medialny. Część trzecia, popołudniowa to gala jubileuszowa o charakterze artystycznym przeznaczona w głównej mierze dla pracowników Instytutu i gości specjalnych (w sumie ponad 350osób). Ponadto we współpracy z Biblioteką Lekarską została zorganizowana wystawa zdjęć, plansz historycznych i naukowych w foyer. Dzięki temu wszyscy uczestnicy całodziennego wydarzenia jubileuszowego mieli okazję zapoznać się w pełni z czterdziestoletnią historią Instytutu. Uroczysty dzień stanowił święto Instytutu i jego pracowników.
FORUM MEDYCYNY PALIATYWNEJ
22-23 listopada 2017 w Warszawie już po raz drugi zorganizowaliśmy Forum Medycyny Paliatywnej.
To cykliczne wydarzenie naukowe organizowane w formie debat, paneli dyskusyjnych wieńczone briefingiem prasowym z udziałem przedstawicieli MZ, NFZ i innych instytucji odpowiedzialnych za organizację i finansowanie ochrony zdrowia. W dwudniowym spotkaniu wzięło udział łącznie ponad 300 uczestników – lekarzy, pielęgniarek, dyrektorów szpitali.
Konferencję prowadziła red. Iwona Schymalla /Medexpress
Agencja Karpeno odpowiedzialna była także za oprawę graficzną i multimedialną. Stworzyliśmy komplety materiałów konferencyjnych dla wszystkich uczestników i zadbaliśmy o najlepsze relacje z dziennikarzami. Wszystko po to aby tematy związane z organizacją medycyny paliatywnej w Polsce były szeroko dyskutowane i przekazane opinii publicznej.
ODKRYJ #POZNAJ #ZAAKCEPTUJ
Projekt edukacyjno-społeczny mający na celu naświetlenie sytuacji pacjentów chorych na łuszczycę. Zespół Karpeno pomysłodawcą i głównym realizatorem kampanii zorganizowanej z okazji Światowego Dnia Chorego na Łuszczycę 2017. W ramach projektu opracowaliśmy hasło, logo kampanii i zrealizowaliśmy sesję zdjęciową głównych bohaterów, których historie stworzyły scenariusz dla konferencji prasowej oraz wyprodukowanych materiałów filmowych m.in. spotu Kabaretu Ani Mru Mru pt.”Jaka Ona jest?”. 4 historie życia i doświadczeń z łuszczycą spisane przez znane dziennikarki medyczne red. Katarzynę Pinkosz, Margit Kossobudzką, Barbarę Jagas i Martę Hernik . Kampania została zrealizowane we współpracy z Dziennikarskim Klubem Promocji Zdrowia i Unią Stowarzyszeń Chorych na Łuszczycę.
40-LECIE INSTYTUTU KARDIOLOGII W ANINIE
31 maja 2019 w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie odbył się cykl wydarzeń zorganizowanych z okazji obchodów 40-lecia Instytutu Kardiologii. Mieliśmy ogromną przyjemność opracowania koncepcji i zrealizowania urodzin Instytutu. Bogata historia rozwoju polskiej kardiologii stanowiła podstawę opracowanych scenariuszy, materiałów informacyjnych i filmowych. Sympozjum naukowe dla kardiologów i konferencja prasowa dla mediów to dwa wydarzenia o charakterze merytorycznym. Teczki prasowe zawierały materiał prasowy oraz wywiad z dyrektorem Instytutu Kardiologii Tomaszem Hryniewieckim. W części popołudniowej odbyła się jubileuszowa gala z udziałem Ministra Zdrowia Łukasza Szumowskiego, przedstawicieli instytucji państwowych i pracowników Instytutu Kardiologii. Każdy z gości otrzymał pamiątkowe serduszko z logo Instytutu. Dzięki współpracy z Pocztą Polską wysłanych zostało 300 jubileuszowych kartek pocztowych. Relację medialną zapewniły redakcje Radia Dla Ciebie, Medexpressu, Służby Zdrowia oraz Dziennikarski Klub Promocji Zdrowia. Dyrekcji i pracownikom Instytutu Kardiologii dziękujemy z zaufanie i życzymy dalszych sukcesów i tysięcy wyleczonych pacjentów.
Kształtowanie opinii publicznej
OSWOIĆ BÓL
„Oswoić Ból” to inicjatywa zrealizowana w latach 2014–2016. Założeniem programu była poprawa świadomości personelu medycznego i pacjentów w zakresie opieki paliatywnej, prowadzona w ramach licznych szkoleń dla lekarzy onkologów, lekarzy medycyny paliatywnej, lekarzy POZ oraz personelu medycznego i dyrektorów szpitali. Autorką koncepcji i projektu była dr n. med. Aleksandra Ciałkowska-Rysz, a za organizację szkoleń i konferencji oraz ich obsługę medialną odpowiedzialna była nasza agencja.
W ramach projektu zorganizowano szkolenia we wszystkich miastach wojewódzkich. Spotkały się one z zainteresowaniem mediów, co zaowocowało ukazaniem się 80 publikacji. Podczas 120 godzin szkoleniowych 35 ekspertów przeszkoliło blisko 1200 osób.
Projekt „Oswoić Ból” został laureatem XV edycji konkursu „Sukces roku w ochronie zdrowia – Liderzy medycyny 2015″, w kategorii lider roku w ochronie zdrowia – działalność edukacyjno-szkoleniowa.
Więcej: www.oswoicbol.pl
ESSTS ANNUAL MEETING
W dniach 8–11 czerwca 2016 roku w Centrum Dydaktycznym Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, pod hasłem „Podzielmy się wiedzą”, odbyła się 9. Europejska Konferencja nt. Syndromu Tourette’a i Zaburzeń Tikowych. Spotkanie, które po raz pierwszy w historii zorganizowane zostało w Polsce, stanowiło platformę do dyskusji i wymiany wiedzy medycznej. W ramach konferencji zorganizowane zostały również wydarzenia towarzyszące. Celem organizatorów było przedstawienie zagranicznym gościom polskiej kultury oraz tradycji.
W konferencji udział wzięli światowej sławy psychiatrzy, m.in. James Frederick Leckman, Mary Robertson oraz prof. dr n. med. Tomasz Wolańczyk. Wydarzenie zgromadziło 250 uczestników.
Więcej: www.ts-warsaw.org
FESTIWAL ODKRYCIA
W dniach 20–22 marca 2015 roku w Centrum Nauki Kopernik odbył się „Festiwal Młodych Badaczy. Odkrycia”. Jury wyłoniło laureatów 27. polskiej edycji konkursu EUCYS, którzy reprezentowali nasz kraj w Mediolanie.
Trzydniowy festiwal to wspaniała okazja do kontaktu z nauką. W trakcie spotkań połączono krajowe finały dwóch wydarzeń – polskiej edycji 27. Konkursu Prac Młodych Naukowców Unii Europejskiej (EUCYS) oraz Konkursu Astronautyczno-Robotycznego dla Gimnazjalistów Astrobot.
Nasza firma pomagała w organizacji i promocji wydarzenia.
SYMPOZJUM BEZDECHY
II Interdyscyplinarne Sympozjum „Bezdechy i chrapanie” odbyło się w Białymstoku w dniach 9–10 września 2016 i zostało poświęcone nowym odkryciom w zakresie terapii zaburzeń oddychania podczas snu. Wygłoszone zostały nie tylko wykłady z zakresu medycyny snu w laryngologii dorosłych i dzieci, ale również chirurgii szczękowej, anestezjologii, psychiatrii, kardiologii czy dietetyki. W trakcie sympozjum odbyły się warsztaty chirurgiczne z udziałem fachowców, przedstawiające różne techniki operacyjne w różnych typach zabiegów – zarówno mało inwazyjnych, jak i inwazyjnych.
Prelegentami na konferencji byli najlepsi polscy specjaliści z wielu dziedzin medycyny oraz dwóch spośród najlepszych na świecie laryngologów leczących chrapanie – dr Bhik Kotecha z Wielkiej Brytanii oraz dr Tucker Woodson ze Stanów Zjednoczonych.
Gospodarzem sympozjum była Klinika Otolaryngologii Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku. Ceremonia otwarcia odbyła się w najbardziej reprezentacyjnej części Pałacu Branickich Auli Magna. Udział w sympozjum wzięło około 150 osób.
Więcej: www.bezdech-sympozjum.org
Miło nam poinformować, że współpracujący z nami prof. dr hab. n. med. Marek Rogowski, kierownik Kliniki Otolaryngologii Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego w Białymstoku, na początku grudnia przeprowadził unikatową operację wszczepienia najnowocześniejszego na świecie implantu ślimakowego. Była to druga tego typu operacja w Europie.
FORUM MEDYCYNY PALIATYWNEJ 2016
Forum Medycyny Paliatywnej odbyło się w dniach 25-26 listopada 2016 w hotelu Novotel Warszawa Centrum i gościło około 200 uczestników z całego kraju. Główne tematy wydarzenia: mapy potrzeb w zakresie opieki paliatywnej, indywidualizacja leczenia bólu czy powszechna opioidofobia i pozarejestracyjne stosowanie leków.
W trakcie Forum odbyła się również debata otwarta dla mediów, w której udział wzięli m.in.: dr n. med. Aleksandra Ciałkowska-Rysz – prezes Polskiego Towarzystwa Medycyny Paliatywnej, dr Wiesława Pokropska – konsultant krajowy w dziedzinie medycyny paliatywnej, a także Krzysztof Łanda – Podsekretarz stanu w Ministerstwie Zdrowia.
Karpeno odpowiedzialne było za planowanie, organizację, przeprowadzenie oraz kontent merytoryczny konferencji.
Więcej: www.forummedycynypaliatywnej.pl
Podnoszenie świadomości w ochronie zdrowia
TAJEMNICZY PAN TOURETTE
„Tajemniczy Pan Tourette” to kampania świadomościowa dotycząca syndromu Tourette’a oraz problemów związanych z brakiem odpowiedniego poziomu wiedzy społeczeństwa na temat choroby; wykluczenia społecznego chorych, w szczególności dzieci, które narażone są na brak tolerancji i szykany ze strony rówieśników.
W ramach kampanii prowadzono szeroko zakrojone działania media relations, obejmujące publikacje w prasie, radiu i telewizji. Zorganizowano debatę ekspercką, która odbyła się 10 czerwca 2015 w ogrodach Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego. Stworzono film animowany, który został opublikowany w środkach komunikacji miejskiej w Warszawie; jak również fabularyzowany reportaż nt. syndromu Tourette’a.
AMGEN SCHOLARS
Amgen Scholars to ogólnoświatowy program dla młodych naukowców, organizowany przez Fundację Amgen we współpracy z wiodącymi placówkami naukowymi w Europie, USA i Japonii. Program powstał w 2006 roku w USA, od 2009 roku działa także w Europie, a od tegorocznej edycji – w Japonii. Do tej pory wzięło w nim udział ponad 1800 studentów. Daje wyjątkową możliwość zdobycia doświadczenia w pracy w laboratorium, przy prowadzeniu własnego projektu badawczego, pod okiem doświadczonych naukowców i autorytetów.
W programie wzięło udział 41 uczelni wyższych, mających w swojej ofercie kierunki o profilu biologicznym, farmaceutycznym i medycznym oraz 232 placówki oświatowe z województwa mazowieckiego.
Dzięki działaniom prowadzonym przez Karpeno, na temat programu pojawiło się 115 publikacji w prasie i na portalach edukacyjnych
TYDZIEŃ ŚWIADOMOŚCI ADHD
Celem kampanii było prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych, mających na celu poprawę poziomu świadomości społecznej w zakresie ADHD oraz eliminację wykluczenia dotykającego osoby chore i ich rodziny.
Zorganizowane zostały dwie konferencje szkoleniowo-warsztatowe pod hasłem „ADHD – kiedy pozwolić, kiedy zabronić?”, dotyczące praktycznych aspektów pracy z dzieckiem cierpiącym na nadpobudliwość ruchową. Szkolenia, które odbyły się w Warszawie i w Krakowie, zostały poprzedzone konferencjami prasowymi. Kolejny etap kampanii skupił się na działaniach media relations.
Więcej: www.adhd2015.pl
AMGEN TEACH
Amgen Teach to program doskonalenia zawodowego nauczycieli, którego celem jest podnoszenie poziomu jakości nauczania przedmiotów przyrodniczych metodę IBSE (Inquiry-Based Scientific Education). Nasza agencja była odpowiedzialna za obsługę PR pierwszej polskiej edycji programu (2014/15), w której wzięło udział 120 nauczycieli z całej Polski.
Nasza agencja była odpowiedzialna za prowadzenie działań media relations oraz organizację konferencji finałowej. Odbyła się ona w środę, 3 czerwca 2015 roku w Warszawskim Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń (WCiES).
ŚWIATOWY DZIEŃ OSTEOPOROZY
20 października przypada Światowy Dzień Osteoporozy, co było doskonałą okazją do przeprowadzenia kampanii.
Celem działań była edukacja na temat osteoporozy, prowadzona wśród grup wiekowych zagrożonych tą chorobą, a także promowanie profilaktyki, badań diagnostycznych i innowacyjnych metod leczenia osteoporozy.
W ramach kampanii zorganizowano konferencję prasową, która odbyła się w dniu 8 października 2014, we współpracy z Instytutem Reumatologii w Warszawie. W ramach przeprowadzonych działań media relations pojawiło się:
- 6 dedykowanych audycji w radio
- 13 dedykowanych programów w telewizji
- 31 publikacji w prasie regionalnej i ogólnopolskiej
- ponad 200 publikacji w internecie
DODATKOWE UBEZPIECZENIA ZDROWOTNE
Zrealizowany przez nas projekt naukowo-ekspercki miał na celu dyskusję na temat przyszłości i kierunków rozwoju ubezpieczeń zdrowotnych w Polsce, z naciskiem na rolę dodatkowych ubezpieczeń. W projekcie wzięli udział znani eksperci z zakresu ochrony zdrowia, reprezentujący zarówno instytucje rządowe, jak i prywatne organizacje. W ramach działań powstał obszerny raport (również w języku angielskim) omawiający kwestię DUZ z różnych perspektyw, uzupełniony o debatę ekspercką. Nasza agencja była także odpowiedzialna za działania media relations, dzięki którym temat dodatkowych ubezpieczeń zdrowotnych zaistniał w debacie publicznej.
Pobierz RAPORT DUZ